perjantai 1. elokuuta 2014

tyttöjen ilta

"Hän jota odotat tulee pian"
siinä luki.

- Se on sitten ajan takana, minä sanoin.
- Siinä lukee "pian", hän vastasi.
- Mutta ne jotka odottavat eivät koskaan ehdi.
Sen minä sanoin ja ajattelin että kun he sanovat
"pian" puussa jo kasvaa puisia hedelmiä.
- Entä jos siinä lukisi, että hän on jo tullut,
minä kysyin.
Silloin hän nousi kiireesti. "Sinä sitten olet
epäuskoinen ihminen", hän sanoi ja lähti.

Mirkka Rekola: Maskuja - pieniä elämän pituisia juttuja (WSOY 2002)




me luettiin naistenlehtien horoskooppeja
sinä iltana ainakin tusina
ja naurettiin jalat ristissä
että mää olen ainakin vanhana rusina

me tehtiin kaikkea hullua
ja juotiin pullosta skumppaa
ja kun Tauno aloitti naapurissa
oli pakko jo mennä humppaa

eikä se tullut se tumma ja komea
mutta olin mää siihen vaaleaankin

aika lovena

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti