keskiviikko 17. helmikuuta 2021

ootsä kuullut Tenavista
ei siitä sen enempää 
mut niistä sarjakuvista 
mä luen mieluummin Karvista 

mullon ikuinen maanantai
ja joskus ikävä Oskua
mut siltä kai voi jokaisesta tuntua
kun pitää silmät auki kulkea 

avautuuko leuat tarpeeksi 
saako nukkua tarpeeksi
onko rapsutusta tarpeeksi
näit maanantaita on ihan tarpeeksi 

(se on muuten KISSA 
se Karvinen 
et jos et tiiä niin varotin) 

luetsä koskaan lehteä
tai ootsä nähny sitä Jereä
sen kengät on veneitä
kukaan ei kestä teinejä

ja se Jere on muuten ihminen 

en mä sillee lue sarjiksii
mut ihminen ei laita niitä kii
ku mä haen ruokaa pöydästä 
tai nappaan makkaran sen kädestä 

tsiikaan samalla sen paperin
joka täyttää tän parketin
kun pieni ihminen lukee mahallaan 
ja kattoo telkusta jotain kamalaa 

täs talos tuntuu kaikki lukevan
sais muuten aika mahtavan
vuoren jos nää keräis sohvalle 
ja kiipeis siihen korkeelle

(niin siis mä kiipeäisin) 

mut en mä
mä mitään ala lukea
täytyy pitää kiinni maineesta 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti