sunnuntai 23. toukokuuta 2021

Yleisön pyynnöstä

merkkasin collien
merkkasin sen isännän 
tekeekö se ollien
vai osaako se vähemmän 

kuka keksi ruudin
ohjas Ässän autoa
sattumalta kuulin
kun se laulo Jamppa Tuomista

mistä tollasia miehiä tulee? 
Saunalahdelta? 

kuka kerää pultit
jotka tyyppi tiputtaa
kuka korjaa ruuvit
jotka korvasta sen kilahtaa

äijä kulkee kadulla 
collie häntä taluttaa
äijä kulkee kaupassa
collie ovel odottaa

mistä tollasia miehiä löytyy? 
Tokmannilta? 
kuka hiivatti sen meni sieltä ostamaan? 

kysyin kerran collielta 
miten sitä kouluttaa
jotenkin nii kornilta
niiden elämä must vaikuttaa 

saa suht paljo nauraa
saan päivän huvit halvalla 
joku toinen vois laulaa
sen tyypin kustannuksella 

mut hei mä en ala 
me ollaan kuitenki naapureit
(mut älä vaa kerro kelleen) 

mä seuraan sitä päivittäin 
kenen pää tässä pehmenee
tajusin hei äskettäi
mähä tarvi sen pentelee

mä oon koukus toho äijää 
hei kuka vie mut vierotukseen 
mä en selvii täst yksin.. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti